آیت‌الله مصباح يزدي در ديدار عراقچي

آیت‌الله مصباح يزدي در ديدار عراقچي :
صرف نظر از محتوای مذاکرات، نحوه عملکرد مسؤولان هسته‌اي سؤال‌برانگیز است/ ما انتقادات مبنایی نسبت به دولت داریم/ نگرانی اصلی ما ایجاد زمینه فتنه‌ای خطرناک‌تر از فتنه 88 است


آیت‌الله مصباح يزدي در ديدار عراقچي :
صرف نظر از محتوای مذاکرات، نحوه عملکرد مسؤولان هسته‌اي سؤال‌برانگیز است/ ما انتقادات مبنایی نسبت به دولت داریم/ نگرانی اصلی ما ایجاد زمینه فتنه‌ای خطرناک‌تر از فتنه 88 است

آیت الله مصباح یزدی در دیدار عراقچی گفت: ما انتقادات مبنایی نسبت به دولت داریم که مربوط به موضوع مذاکرات هسته‌ای نیست. نگرانی اصلی ما از این است که سیاست‌های فرهنگی دولت که نظیر سیاست تساهل و تسامح دولت اصلاح‌طلبان است، زمینه را برای فتنه‌ای خطرناک‌تر از فتنه 88 فراهم کند.

به گزارش رجانيوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آثار آیت‌الله مصباح یزدی، دکتر سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای یک شنبه شب گذشته با حضرت آیت‌الله مصباح دیدار و گفتگو کرد.

 

در این دیدار که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) انجام شد، ابتدا آقای عراقچی درباره عملکرد تیم مذاکره‌کننده توضیحاتی ارایه داد.

 

در ادامه این ملاقات آیت‌الله مصباح یزدی به بیان دیدگاه خود در این زمینه پرداخت و اظهار داشت: صرف نظر از محتوای مذاکرات، نحوه عملکرد مسؤولان امر در تبیین و توجیه کارهایشان سؤال‌برانگیز است و از جمله پیامدهای آن پدیدآمدن سوءظن و کم اعتمادی نسبت به دولت جدید است.

 

وی در ادامه افزود: مذاکره‌کنندگان می‌توانستند با آگاهی‌بخشی به مردم نسبت به واقعیات مذاکرات، ضمن جلوگیری از سوء تفاهم و کم شدن اعتماد مردم، از مخالفت‌های احتمالی آنان به عنوان عاملی برای چانه‌زدن در مذاکره استفاده کنند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بعضی از سخنان دولت‌مردان آمریکا، گفت: تیم مذاکره کننده می‌توانست در برابر کسانی که ملت ایران را مورد دشنام و ناسزاگویی قرار دادند، به جای این توجیه که سخنان آنها مصرف داخلی داشته است، زورگویی و زیاده‌طلبی آنان را تقبیح کنند و در برابر اعتراض احتمالی آنها، بگویند که سخنان ما مصرف داخلی دارد.

 

آیت‌الله مصباح در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تأکید فراوان بر مشکلات ناشی از تحریم‌های اقتصادی، مخصوصاً تصریح به خالی بودن خزانه و وانمود کردن نیاز بخش عظیمی از مردم به چند عدد تخم مرغ کار درستی نبود و اگر سخنرانی‌ها و شعارها به گونه‌ای مطرح می‌شد که عزت و استغنای ملت را نشان می‌داد، برای موفقیت در مذاکره هم مؤثرتر بود.

 

وی در پایان اضافه کرد: ما انتقادات مبنایی نسبت به دولت داریم که مربوط به موضوع مذاکرات هسته‌ای نیست. نگرانی اصلی ما از این است که سیاست‌های فرهنگی دولت که نظیر سیاست تساهل و تسامح دولت اصلاح‌طلبان است، زمینه را برای فتنه‌ای خطرناک‌تر از فتنه 88 فراهم کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *