مظلومیت جانباز ناهی از منکر + عکس

مظلومیت جانباز ناهی از منکر + عکس

ایرانی یعنی این…ملی گرایی و وطن دوستی یعنی این…


مظلومیت جانباز ناهی از منکر + عکس

دوسال از مجروحیت شدید طلبه غیرتمند، که در پی عمل به وظیفه امر به معروف و نهی از منکر، به دست اراذل و اوباش از ناحیه شاهرگ گردن بشدت زخمی شد می گذرد، و در این مدت آنچه نصیبش شده اجر الهی و بی مهری مسئولین ذی ربط است!به گزارش جام نیوز، آیت الله حائری شیرازی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم و امام جمعه سابق شیراز در ملاقات با علی خلیلی جانباز امر به معروف و نهی از منکر در جریان وضعیت جسمی و درمانی وی قرار گرفت. 

چندی پیش نیز جمعی از طلاب به ملاقات این آمر به معروف و ناهی از منکر در بیمارستان رفتند و جویای حال وی شدند.

علی خلیلی طلبه جوان ۱۹ ساله‌ای است که دو سال پیش در تاریخ ۲۵ تیر ماه سال ۱۳۹۰ در حین بازگشت از هیئت در جریان نهی از منکر عده ای از اراذل و اوباش که قصد ربودن دو دختر جوان را داشتند، به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و از ناحیه شاهرگ گردن مصدوم شد.

او که به شدت دچار خونریزی شده بود به حالت اغما رفته و بسیاری از بیمارستان های تهران از پذیرش وی سر باز زدند. در نهایت به سختی در یکی از بیمارستان های خصوصی بستری شد اما پزشکان امید زیادی به مداوای وی نداشتند.

در طول ۲ سال گذشته روند درمانی این طلبه جوان همچنان ادامه داشته و به موازات آن تلاش برای رسیدگی به پرونده قضایی او نیز همچنان در حال انجام بود که به هیچ نتیجه قابل قبول وشایسته ای نرسید.

ضارب این طلبه ناهی از منکر، تنها به دو سال حبس محکوم شد که این حکم نیز به طور کامل اجرا نشد و خبرهایی می رسد که او بار دیگر دست به اقدامات مشابهی زده است.

قصور عجیب دادگاه در محاکمه ضارب این بسیجی در حالی است که آیت الله آملی لاریجانی ریاست قوه قضائیه در همان ایام گفته بود ایجاد ناامنی در جامعه با سلاح سرد نیز حکم محاربه و اعدام را به دنبال دارد!!

یکی از بستگان علی خلیلی با اعتراض به روند رسیدگی به این پرونده می گوید: خواسته ما گرفتن دیه نبوده و نیست بلکه می‌خواهیم بدانیم آیا این مجازات با جرمی که ضارب مرتکب شده و اقدامی که علی به خاطرش این همه رنج و درد کشیده و هزینه های مادی و معنوی فراوان پرداخته، برابری می کند؟

قوه ‌قضائیه باید پاسخ گو باشد که چرا چنین حکمی که هیچ قاطعیتی در آن وجود ندارد و احتمال تکرار جرم را بالا می‌ برد، صادر کرده است؟

دو سال است که این طلبه انقلابی در بستر بیماری است و از درد فراوان جسمی و نیز از بی تفاوتی مسئولان رنج می برد.

طبق گزارش ها، وقتی دوستان آقای علی خلیلی در شب مضروب شدنش به بیش از بیست بیمارستان مراجعه کرده و هیچ کدام او را نمی پذیرند!

 وقتی تا مدت ها هیچ کس به این طلبه جوان که به وظیفه شرعی و انقلابی خود عمل کرده و از ناموس شیعه دفاع نموده، هیچ توجهی نمی کند! و پس از فشار افکار عمومی و ورود رسانه ها و انجام یک تجمع عدالت خواهانه با عنوان "لبیک یا امیر" مسئولان ذی ربط تازه یادشان می افتد که باید اقدامی انجام دهند!

وقتی هزینه های گزاف بیمارستان و هزینه های درمانی به روی دوش خانواده این طلبه جوان سنگینی کرده و به علت عدم پذیرش وی در بیمارستان های دولتی و تحمیل هزینه های گزاف مربوط به جراحی های مکرر، پدر وی مجبور به فروش خانه مسکونی خود می گردد!

بخشی از روده علی خلیلی به دلیل آسیب بافت‌های سلولی مورد عمل جراحی قرار گرفته و برداشته شده است، بخش‌هایی از ریه او نیز نیاز به پیوند دارد اما در حال حاضر به دلیل ثابت نبودن شرایط وی امکان عمل وجود ندارد، او قدرت تکلم نداشته و به کمک یک دستگاه به سختی صحبت می کند.

نکته قابل توجه اظهارات برخی همچون رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر مبنی بر جانباز بودن این بسیجی است ولی هنوز پس از گذشت دو سال پرونده وی برای ثبت در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پیچ و خم های ناتمام اداری به سر می برد و به نتیجه نرسیده است!

طبق اظهارات نزدیکان این آمر به معروف و ناهی از منکر حتی مسئولان نیروی مقاومت بسیج نیز سراغی از این بسیجی جانباز نگرفته اند!

هر چند با همه این ناملایمات، روحیه علی خلیلی به لطف خدا بسیار عالی است و با تمام این رنج ها و مشقّت ها که دو سالی است بخت جوانی اش را به تخت بیمارستان گره زده، اقدام خود در نجات دختران از دست اوباش را یک تکلیف شرعی و انقلابی دانسته و جز رضایت خدا دنبال چیز دیگری نیست.

برای این جوان مومن و متعهد آرزوی سلامتی و طول عمر داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *